Efterlängtade kretain-rushen

1 augusti, 2016
1 augusti, 2016

Nu tar andra delen av semestern sin början och jag kände att jag verkligen behöver det. Den senaste veckan har varit tung, jobbig, tröttsam. Jag har ändå sovit okay och tränat det jag hunnit med. Tror att kroppen kanske fick en liten dipp i och med att vi faktiskt gick en hel del uppe i fjällen och den var inte riktigt beredd på all lågintensiv cardio.
Igår kände jag dock hur det vände. Jag hade på fredagen kört ett inte allt för tungt benpass men på sista övningen var jag ändå så slut att jag höll på att somna i benpressen. Vikterna rörde sig inte det minska uppåt och ryggen gnällde, fick ju givetvis använda viktbältet. Dagen efter var jag helt slut att träning inte ens var att tänka på så jag tog en liten vilodag. Igår var jag också sådär seg och kom inte iväg till gymmet förrän seeent på kvällen. Jag som alltid säger att jag inte klarar av att vara på gymmet efter 17… då klockan var strax efter 20:30 rullade jag in på Kraftkällan. Det var bra tur att jag fick sällskap av Henrik, annars hade jag nog vänt halvvägs dit.
Jag hade inte så tunga lyft, bara böj, bänk och mark och vikterna skulle inte vara så tunga heller men jag var beredd på att kroppen skulle gå i strejk direkt.
Men jag blev nästan förvånad hur lätt det gick att lyfta upp vikterna, inte ens marklyften som ändå 85 kg behövde jag ens bry mig om att använda bälte…!
Riktigt taggad när kroppen äntligen svarar som den ska så nu hoppas jag att jag kommer orka mig på att lyfta lite gamla vikter igen.

MOV_1754_000014 MOV_1754_000010

kommentarer, 103 Visningar

Kommentarer

kommentarer

Maria

Posts Google+

Pigg och glad tjej på 25 år som är född och uppväxt i Uppsala och jobbar som leg. fysioterapeut på Akademiska sjukhuset. Har en lång bakgrund inom träning, har spelat tennis, badminton, innebandy och simmat. Jag har även en licens som personlig tränare. Jag fastnade för gymträningen i samband med att jag började plugga till fysioterapeut då jag insåg att mycket av träningen vi bedriver idag inte alltid har så mycket evidens bakom sig. Mitt mål är få den bästa fysiken jag kan få och samtidigt lära mig mer om mig själv och hur jag kan optimera träningen på bästa sätt utifrån forskning och erfarenheter.