16 veckors upplägg att se fram emot

19 augusti, 2014
19 augusti, 2014

Efter vårt storta bröllop med mycket firande nere i Makedonien känner jag mig riktigt laddad att ta tag i träningen. Dags att sätta igång med ett gammalt hederligt träningsupplägg! 15rep ner till 1 RM, droppar 2-3 rep varannan vecka och de sista 4 veckorna följs detta upp med  teknik-träning såsom frivänding/ stöt/ chins etc. men även basövningar såsom marklyft, knäböj, och bänk. Ska bli riktigt skönt med lite kontinuerlig träning. Det blev självklart lite träning nere i Makedonien men det är aldrig riktigt lika lätt att träna på samma sätt som här hemma. Det är ju en annan värme och min kropp verkade inte riktigt vilja vänja sig vid det. Fick helt enkelt bara dra ner på tränings intensiteten där nere och bita ihop. I hettan så klagade jag ej även om svettatandet där nere nästan gick till överdrift… i slutet av passet hade jag nästan vätskebrist men såhär i efterhand vill jag nog erkänna att jag föredrar värmen framför kylan! :)

Upplägget kommer att se ut på följande sätt:

V1: 15rep x 3set 

V2: 15rep x 4 set

V3 & V4: 12rep x 4set

V5 &V6: 10rep x4 set

V7 & V8: 8rep x 4-5 set

V9 & V10: 6rep x 5-6 set

V11 -V16: 1-5rep x 5-6 set samt teknik-träning 15-20rep (varav två tunga pass och två lättare pass i veckan)

 

Dag1: Ben, vader

Dag2: Bröst, biceps, mage

Dag3: Kondition (oftas intervaller)

Dág4: Vila

Dag5: Rygg, vader, mage

Dag6: Axlar, Triceps

Dag7: Konditon (intervaller eller simmning.) Allt vila beror på hur kroppen mår.

dsc_0616

 

Kör hårt nu alla där ute, SM 2015 nästa !! 😉

Hälningar från en nygift athlet

 

 

 

kommentarer, 274 Visningar

Kommentarer

kommentarer

jim

Posts Google+

Välkomna till min blogg, här kan ni ta del av mina framgångar och mot gångar samt lite tips och trix! :) Tävlar i Athletic fitness och har lite planer att tävla i Thaiboxning får ser hur detta slutar..