5 dagar på stranden med FATSLAP!

7 juli, 2014

Halloj!

Förra veckan var en minst sagt annorlunda vecka men en väldigt trevlig och rolig sådan. Måndag till fredag stod jag på stranden i Åhus, där det var beachsoccer-turnering, och sålde Fatslaps. Woho!! Under beachsoccer-veckan i Åhus fylls stranden med människor i alla åldrar och det riggas upp ett stort antal fotbollsplaner där matcher spelas rullande under hela dagen, från morgon till kväll. Ett trevligt evenemang som bidrar till en härlig stämning i hela Åhus.

Vad är då Fatslaps? Jo, det är inte bara ett par ascoola flipsflops, det är även de skönaste flipflops jag gått i. Fördelen med dessa är att de är lite tjockare än vanliga flops vilket gör att de är otroligt mjuka och gå i och de är lite snällare mot fötterna. Sen tycker jag att bara namnet gör att det är en självklarhet att fixa ett par att ha på stranden i sommar. 😉

Flipflopsen finns i 4 olika färger: från vänster, Peace n’ love, Salt n’ peppar, chili och basil. Storlekarna är dubbelstorlekar och början från 36/37, 38/39 osv, upp till 44/45. Så för er som inte kunde komma till Åhus och köpa ett par är det bara att surfa in på FATSLAP och klicka hem ett par därifrån istället. 😉

IMG_2499 Tomas Ravelli tittade förbi och ville självklart ha ett par fatslaps.

IMG_2485Även medlemmarna i State of Drama blev förtjusta i flipflopsen. Här är 3 av bandets 5 medlemmar. 🙂

Jag stormtrivdes med att jobba på stranden och jag fick bara ännu mer vatten på min kvarn om att jag måste bo nära havet i framtiden. Även fast det blev långa dagar njöt jag varje minut (t.o.m de dagar då solen var lite skygg). Jag valde att pendla fram och tillbaka då boende i 4 nätter en vecka som denna hade kostat en hel del och de pengarna sparar jag hellre till min kommande semester. Istället lånade jag mammas sommarkort från Skånetrafiken och åkte kollektivt med tåg och buss. Bra för plånboken och bra för miljön. 😉 Det är ju en bit mellan Lund och Åhus så det tog dryga 2 timmar totalt, enkel resa men när det gäller så få dagar var det lugnt. Men som sagt, det blev långa dagar, gick hemifrån vid 7.30 på morgonen och kom hem vid 20-21 tiden på kvällen. Hur gör man då med kost och träning dagar som dessa?

Kosten var inga problem, varje morgon gjorde jag 2 matlådor. Till lunch hade jag Body Science Casein som jag blandade till puddingkonsistens, denna veckan körde jag smaken Double Rich Chocolate. Smakar som den godaste chokladpuddingen och med en skivad banan och en skvätt mjölk är du i himlen. Jag hade dock inte detta till denna veckan och det var precis lika gott utan.

Inte mycket att klaga på här. 😉

Som mellanmål hade jag oftast någon frukt och så drack jag myyyyycket vatten. Matlåda nr 2 var middagen och jag höll det enkelt och stekte upp kyckling på söndagen för hela veckan som jag sedan fryste in portionsvis. Fixade sallad varje morgon av lite allt möjligt och toppade det med min kyckling som jag låtit självtina i kylen under natten och vips så hade jag en god kycklingsallad varje kväll på tåget hem.

Kvalitetstid med mig själv på tåget varje kväll. 😉

Även fast jag spendera ca 8 timmar på stranden varje dag var den inga problem att hålla maten kall då jag hade min mat i mina underbara Frozzypack. Detta är matlådor där locket fungerar som kylklampar och det blir därför inga problem att ha med sig mat trots att man inte har tillgång till kylskåp. Tummen upp!

Redo för en heldag på stranden!

Jag kompletterade även med att ha de i en ryggsäck som även var en kylbag så inte nog med att maten hölls kall, lådorna hjälpte även till att hålla min dricka och frukt kall under dagen. Perfekt!

Allt går bara man vill! Och om man har rätt redskap.. 😉

Så en bra kosthållning var alltså inga problem trots strandliv. Eller det var inga problem tills det kom en bil rullandes och parkerade 3 meter från mitt tält…. Denna bilen var nämligen fullproppad med dessa små läckerhet:

pagen_funs_miljoMinivetebullar fyllda med vaniljkräm… Min första tanke var; skjut mig. Det blev dessutom inte bättre när det visade sig att dessa små godsaker skulle de dela ut gratis under 2 dagar. Så om sanningen ska fram så slank det ju ner en och annan FUNS i min mage trots ett par timmars försök till att låta bli. Men hey, det är änsålänge ingen tävlingsdiet jag sysslar med just nu så det var ju inte hela världen. Det var iallafall vad jag intalade
mig. :p Det var även väldigt goda så jag skippade ångesten efteråt. Allt som allt sköttes kosten bra under veckan.

Träningen då? Ja, den blev ju lite lidande. Inte pga att det inte fanns tid, för det finns det alltid, men för att jag helt enkelt inte orkade vissa kvällar och dels för att mitt gym väljer att stänga tidigare på sommaren så jag hann inte dit. Visserligen finns det andra alternativ, skaffa 24/7 kort eller träna utomhus, än en gång det går bara man vill. Jag valde dock inte någon av dessa alternativen utan försökte istället styra kosten (Funs inte inräknat :p ) så det enda som blev lidande var mitt psyke. Jag tycker ju det är kul att träna så jag saknade gymmet en hel del. 🙂

MEN en av dagarna kom jag hem lite tidigare och insåg att jag skulle hinna med ett pass innan gymmet stängde så jag svidade om snabbt och kastade mig på cykeln och rev av ett utomordentligt bra ryggpass. Effektivt pass med högreps och kort vila och när jag var klar vart jag TOTALT utmattad från topp till tå. Det var en alldeles underbar känsla. 😉

Sammanfattningsvis en fantastisk vecka som jag gärna gör om fler gånger. 😀