Lax med klistervalla

2 februari, 2012
2 februari, 2012

Sått och vallat mina längdskidor samtidigt som 1 kg semi-färsk lax legat i ugnen, semi-färsk är alltså; köpt färsk, insett att man köpt för mkt och då fryst in men nu upptinad=) Blir morgondagens matlåda (plus lite till), med gräddkokad broccoli och prenat.

Första gymdagen denna vecka, käns klepigt men det var skidåkning både i måndags, vilket var ett brutal pass för lilla otränade mig och åkning igår. Blev fort trött i ländryggen igår så jag undrade just hur det skulle gå i mark och frontböj idag. Helt ok faktiskt även om jag hade viljat upp mer i fronten, benen orkade men inte länden.

Började då kvällens pass med marklyft efter lite uppvärmning med dåde rodd, hopprep och en förlighetsövning för axlar/rygg.

Körde 10-reppare upp till 140kg i tre steg. Nöjde mig med en 7:a på 140kg, kände att det låg något fel på höger siga i länden. Tog för en gångs skull både bälte och remmar till min hjälp nu, en 3:a på 160, vilket känder riktigt bra. En 1:a på 180kg vilket är mitt pb men då utan remmar och bälte. Tänkte att nu skulle fan 190 bananer upp. Var riktigt seg innan jag drog hemmifrån men bunkrade med Massbuilder, EAA-XX, 3 PH-CM och Beta alanin. Det brukar göra susen och även idag! 190kg segades upp. Inte snyggt tyckte jag men Marie inspekterade och sa att hållningen i ryggen ändå var bra så jag får lite på henne=)

Frontade som jag brukar göra, 20 på 50kg men lugnade mig på 80kg, tryckte upp en 10 st med lite hopprep imellan. Ville verkligen testa en gång till på 140kg men det fick räcka med ett par sett på 110kg idag, va inte bäst idag helt enkelt.

Supersettade liggande lårcurl med hundra hopp med snöret. Så 5oo hopp delat på 5 set och 4 set lårcurl, lite bananJonnyvarning i benen blev det allt. Det gick ju så bra i benpressen sist på den goa pressen på Träningskompaniet i Kungsbacka så får se om jag var lika rörlig i rygg och höft även idag. Kändes bra efter några rundor. Körde 5:or med kanske 5-6 set upp till 410kg som blev 7 kanske små böj, men höll nästan på att ploppa ur sittsen, gled längre och längre upp så det fick fanken räcka. Kändes ändå bra och skitan fick jobba bra. Lassade av till 210kg och reppade mig upp till 40 reps, första 20 ganska lätt sen kom syran, lite vila med sträckta ben några sekunder sen fick man snällt fortsätta. Trivs riktigt bra att mata ur så när jag kör benpress, alternativt att köra upphopp med 25kg vikt. Direkt på bensparken. Nu var man intre fräsch, men jobbade igenom tre sett med mkt kontakt. Avslutade passet med enbenshopprep och supersettade ryggres med hängande benlyft.

Lite halvsegt pass i början men svårt att prestera på tyngre vikter om man supersettar med någon pulsaktivitet mellan seten. Det löste ju sig rätt bra ändå tycker jag=)

 

Passa gärna på att kika in på MM Sports nya hemsida, ny fräsch design. Ser riktigt snygg ut!!! http://www.mmsports.se/

 

kommentarer, 76 Visningar

Andreas Breitfeld

Posts Google+

Välkomna till min blogg. Här får ni följa min träning och satsning inom träningsformen CrossFit. Jag tävlar för Team Body Science och MMSports Göteborg.