intervaller & axlar

2 mars, 2015
2 mars, 2015

SHIT vilket väder! Älskar att gå till gymmet när solen skiner såhär & fåglarna sjunger :) Började min dag med ett sjukt bra pass! Ville prova Squatstjejernas intervallpass och det var lagom långa intervaller så att tiden ändå gick fort. Jag blir väldigt lätt utråkad när jag springer på band utan intervaller. Efter cardion blev det 45 minuters axelpass. Kan även meddela att gårdagens ”skitpass” har satt sina spår i min röv, haha min ruuuumpa!
väder
Såhär såg i allafall dagens upplägg ut:

Intervallträning på löpbandet i ca 23 min (230 kcal)

uppvärmning 3 min powerwalk:
minut 1: Nivå 7, powerwalk
minut 2: Nivå 9, jogg
minut 3: Nivå 10 jogg
minut 4: Nivå 11 löp/jogg
minut 5: Nivå 12, full fart

Detta kör man x 4 utan vila, sedan: (jag ändrade lite på mitt egna sätt)

Nivå 15 i 20 sek, vila i 20 sek  (detta kör jag i typ 3 minuter)

Axelpass
uppvärmning 3 set axelpress, lätta vikter
Axelpress, 10 rep x 3 set
Militärpress (skivstång) 12 rep x 4 set
Axelpress (maxa), 6 rep x 3 set
Stående flies, 10 rep x 3 set
Axellyft 90 grader med armbågarna, 12 x 3 set
Axelpress med en hantel (tungt) böj benen och skjut upp. (3 x varje axel 4 rep)
Baksida axlar i cablecross x 5 set
Avslutar med att pumpa stående militärpress i smithen utan vikter.

Nu är jag död i mina axlar och det är dags för lunch, plugg & sedan jobba några timmar! Ha en fin dag!

kommentarer, 149 Visningar

Kommentarer

kommentarer

Felicia Albinsson

Posts Google+

Felicia heter jag, är född 94, bor i Stockholm 2012 hade jag gått upp väldigt mycket i vikt under flera månader. Jag mådde inte så bra under den perioden men brydde mig inte om och tänkte inte på att jag gick upp rätt mycket. En dag, jag kan inte minnas hur den var, fick jag en uppenbarelse och kände mig inte hälsosam och bekväm med mig själv. Jag bestämde mig för att köra GI-metoden när mamma skulle starta efter semestern. Jag gick ger några kilo, skaffade gymkort och gick på spinning 3-4ggr/veckan & bodypumppass. Jag blev helt träningsberoende & rasade i vikt. Åt inte en sötsak, typ. Var rädd att gå upp i vikt. Sen hittade jag min första träningsblogg (http://linneatheodorsson.myshowroom.se). Den tjejen hade liksom jag, kurvor men hade muskler! (Jag hade lixom aldrig sett någon tjej som hade sån kropp, jag fattade inte att tjejer kunde ha muskler). Då var jag fast besluten om att jag minsann också ville ha muskler. Men för att ha muskler skulle man vara beredd på att gå upp i vikt & äta nyttigt och mycket. Där började min resa mot en stark och hälsosam livsstil som inkluderar balans mellan kost och träning...