Comeback 1: Tyngre Classic II

24 maj, 2015
24 maj, 2015

Tjena!

Nu har det gått alldeles för länge sedan jag skrev mitt senaste inlägg, skärpning på den fronten 😛 Jag måste ta tag i detta nu och leverera lite tycker jag. Det är ju roligt och nu när min träning verkligen går framåt så har jag mycket att skriva och berätta om!

Hur går det nu?

Det går verkligen fantastiskt bra just nu, jag har svarat så himla bra på rehaben och nu lyssnar kroppen och tar till sig all träningsmängd, kost och vila den får. Jag utvecklas hela tiden och känner att jag blir starkare och starkare 😀 Har också nått en ny högsta vikt och väger just nu mellan 86-88kg! Det är ungefär 10-12kg från tävlingsvikt som jag hade på BodyClassic haha. Helt sjukt att jag väger så mycket mera. Jag känner av det mestadels i chinsen då det är TUNGT som fan att reppa loss. Man tackar för chinsintervallerna som gör susen då man väger mycket 😛

Jag har funnit tillbaka glädjen och motivationen som jag tappade under min tunga period då jag var borta från träningen. Jag mådde dåligt – mentalt, psykiskt och kroppsligt. Det är svårt att beskriva i ord hur man mår när man är under en sorts av ”depression” så det är lättare att förklara/förstå om man varit i samma sits någon gång :)

Hur som helst så tränar jag riktigt bra nu, jag har inget speciellt schema utan jag kör typ 3-split med fria återhämtning/vilodagar per vecka. Men jag har faktiskt lagt mest krut på att försöka utveckla min bröst- och ryggmuskulatur nu när jag kommit tillbaka till träningen. Så det blir 2xBröstpass och 2xRyggpass per vecka, det ser ungefär ut så här:

  • Måndag: Ben/Vader
  • Tisdag: Vila/återhämtning
  • Onsdag: Bröst/Triceps/Utsida axlar/Dips
  • Torsdag: Rygg/Biceps/Baksida axlar/Chins
  • Fredag: Vila/återhämtning
  • Lördag: Bröst/Triceps/Utsida axlar/Dips
  • Söndag: Rygg/Biceps/Baksida axlar/Chins

Och så rullar jag på med det här schemat, jag har också slängt in marklyft då och då på ryggpassen och jag försöker åtminstone köra 1 gång i veckan. Har inte hittat tillbaka tekniken som jag hade innan ”rehaben” så inte lagt mycket energi på det. Men just nu känns det riktigt bra med detta schema så jag kör på det. Jag har också slängt in rodd/roddintervaller 1 gång i veckan och det går faktiskt bra. Ibland kör jag dem på ryggpassen och ibland på vilo/återhämtningspassen. Jag har ju min vapendragare Michaela att tacka för det 😀 <3!

Videos

Jag har också äntligen börjat filma lite mera under mina träningspass och gjort nya videos som ni kan se här:

Körde ensam men fick till ett riktigt bra pass så passade på att filma.

Och här tränade jag tillsammans med min favorit Supernadine, så himla roligt att träna tillsammans med henne äntligen efter hon debuterade i TyngreClassic Athleticfitness och tog 3e plats!
jagochnadine

COMEBACK 1 – TYNGRECLASSIC ll

tyngre

Japp, ni läste och såg rätt, jag har beslutat att göra min comeback på Tyngreclassic ll dels utav många anledningar men det som gör det så himla bra att det är en tävling i stockholm och då behöver man inte åka halva landet för att tävla liksom. Jag tyckte ju att Bodyclassic2014 var riktig bra men Tyngreclassic nu i maj var den bästa tävling jag varit på och den har fått så mycket beröm. Publik, organisation, domare, sponsorer, tävlande, tidshållning och massa mera gjorde det givet att tävla nu i höst, det blir perfekt.

Jag har ju som slutmål att tävla på Decembercupen2015 också, så jag får se hur vi lägger upp dieten för båda tävlingarna (Kristian och Pepz som hjälper mig såklart <3 bästa coacher!) Är i alla fall beslutsam om detta och det kommer nog bli grymt! Ska bli häftigt att se vad som döljer sig under dessa lager fett 😀 Bort med fluffet, fram me musklet! Så jag hoppas att ni kommer och hejar på mig och peppar mig hela vägen in mål.

Nu ska jag titta på serier och chilla lite.
Ha det bäst, peace!

 

kommentarer, 209 Visningar

Kommentarer

kommentarer

simonmore

Posts Facebook Google+

Utbildad VVS-ingenjör som tränat styrketräning i 9 år och som brinner för allt som har med träning att göra. Avklarat en lång rehabprocess och är nu tillbaka till träning och tävling som en Krigare. Citat att följa: "Det finns inget substitut för hårt arbete" – Strävan