Intervaller

1 juli, 2014
1 juli, 2014

Dagens träning

Lång dag idag med plugg från 8-17,30. Sliten tjej när jag kom hem. På träningsschemat stod det löp-intervaller. Gammal löpare som jag är älskar jag att springa MEN det finns undantag då det inte är kul längre.. SPÖREGN, och en sådan dag var det idag. Intervallerna var 1000m , vila 10min, 800m, vila 8 min, 600m, vila 6 min och 400m. Jag har aldrig hittills avvikit från mitt träningsschema sen jag började med min coach Oscar i november men idag var det dags att vara den första, jag vägrade att gå ut i regnet. En kompromiss fick bli att hitta ett löpband. Intervallerna på löpband blev inte riktigt som det hade blivit på en löpbana men jag fick springa i värmen i alla fall. Viktigt att veta att trots att man springer på platt mark utomhus är det fortfarande jobbigare/bättre än att springa på löpband plus att många ofta ändrar sin löpstilar. Löpband handlar mer om att ”hålla sig kvar” än att faktiskt ta sig framåt, detta ger en skillnad i lutningen på överkroppen samt löpsteget för många och risken för felbelastning ökar. Men så länge man är medveten om detta är löpband ett bra komplement.

I morgon är det tungt igen på träningsschemat, laddad till tusen!

Kvällen fick avslutas med en favorit: Proteinfluff! Riktigt gott och enkelt!

fluff

Ta 1 dl Body Science Kasein eller Whey 100, häll ner valfria bär, sedan vispa med en elvisp KLART!

kommentarer, 275 Visningar

Kommentarer

kommentarer

normanmikaela

Posts Google+