Dieten

5 december, 2013
5 december, 2013

Som alltid när jag ska gå ner så får jag ligga på. Jag började lugnt redan i september och tillät mig då lite fusk på helgen och lite kardio några dagar i veckan. Därifrån har jag dragit upp träningsmängden rejält.

Hittills har jag tappat 10 cm runt midjan och 4 kg i vikt. Vågen och jag är alltså inte bästisar medan andra mätsätt går bra. Nästa vecka ska jag även börja fettmäta hos min vän Josef Tekie.

Jag har fullt upp på dagarna för det mesta så nu sitter jag på cykeln och bloggar. Sen är det dags att packa mat, träningskläder, dra till jobbet, till gymmet, hem och äta och sova. Mycket mer hinns inte för lilla mig om man inte planerar in det.

På kvällen är det viktigt med lugn och ro och god mat innan man somnar:

20131205-063840.jpg

Comments

comments

kommentarer, 197 Visningar

Ylva Birgersdotter

Posts Google+

Träning och hälsa ska vara okomplicerat, roligt och en del av livet. Jag hoppas kunna inspirera dig med mina tips, råd och tävlingsmål! Sedan jag lämnade aerobicssalen 2009 och klev in bland fria vikterna så har jag placerat mig 2:a på Altrömmerstrofén 2010 och 5:a på Luciapokalen 2011.