Countdown 6 dagar till SM!!!

28 juli, 2013
28 juli, 2013

Sitter på balkongen med lill ❤ och myser i sommarvärmen. Då kan man ju chocka lite med en till blogg idag :-)…..var ett ruskigt gott pass idag där mjölksyra chins, dips och roddintervaller stod på schemat. Brydde mig inte om att försöka toppa upp antalet utan var mer sugen på pump, vilket gjorde att jag släppte Gakkic:en och tog två tabletter Agmatine istället :-). Grym pump trots att jag släppt kolhydraterna helt nu under 4 dagar, kommer till det senare i bloggen.
Dålig bild men jag tror ni förstår vad jag menar :-)…..eller?

20130728-194519.jpg
Ja vad kan jag säga, älskar denna produkt och den levererar alltid!!!

Blev 10 set av chinsen och 8 set av dipsen…..avslutade med roddintervaller ha ha i den mån det gick efter pumpen i armarna och axlarna. Tycker dock att jag hittat en bättre teknik i rodden så vi får se hur det visar sig på tävlingen :-). Sticker kanske ut hakan lite men mitt mål är PB i alla moment….trots ett sämre utgångsläge i år i upplägget inför SM.

20130728-195546.jpg

Formbilder:
Formen klagar jag verkligen inte på….nu gäller det bara att träffa rätt sista biten in i mål!!

20130728-195623.jpg
Sidechest :-)

20130728-195715.jpg
Triceps :-). Axlarna är nog det jag tycker har utvecklats mest på mig de senaste åren…..

Kosthållningen söndag-onsdag:
Med start från idag till onsdag så blir det en nollning av kolhydraterna….i den mån det går. Upplägget är starkt influerat av vår grymme coach Joachim Bartoll och omgjort för att passa mig. Detta är ett grundupplägg som jag sedan ändrar lite efter träning, hur många pass, och att jag släpper lite av det när jag släpper all träning med start från onsdag. Vilar alltid onsdag till tävlingsstart.

07:00 proteinpuls med 30g EAA-XX och MSM. Dessutom intag av 4 st ursobol, 3 st Testobooster Maxlibido, 1 st synephrine, 2 st ripped caps, 1 st kalium/magnesium/zink.

10:00 proteinpuls med 30g BCAA.

12:00 måltid 1. Dessutom 4 st ursobol, 3 st Testobooster Maxlibido, 1 st B komplex/multivitamin/glukosamine/vitamin D.

15:00 måltid 2.

20:00 måltid 3.

Innan natti natti: 50g dietfuel, 30g nötter, 5 st omega-3, 4 st ursobol och 2 st magnesium wellnes.

Träningsupplägg:
30 min innan: PWO i form av Power, beta-alanine och Gakkic/Agmatine.
15 min innan: 30g EAA-XX (body Science såklart).
Under träning: 40g hydrolysate.

Måltiderna sammanlagt: 680g kyckling, 250g fläskfilé, 1 st avokado, blandsallad och champinjoner. Utan salladen inräknad blir detta 2050 kcal, 382g protein, 14g kolhydrater och 52g fett.

20130728-203017.jpg
MUUUUUMMMMS!!!

Laddning kommer ske torsdag fram till tävling, återkommer med det när jag vet hur det skall se ut :-).

Imorgon blir det två pass….morgonpass med urladdning i rodden och löpbandsintervaller och ett kvällspass med chins/dips. Tisdagen kommer nog bara bestå i en nice morgonpromenad och lite lätt cirkelträning :-)!!! Sen ska man vara klar för fight!!!

Ha en fin kväll!!!

kommentarer, 384 Visningar

Robert Wåhlander

Posts Google+

En träningstokig kille som tävlar i AF. Driver nu i egenskap som butikschef MMSports Malmö tillsammans med min fru!!!