Dieta på känsla

15 januari, 2016
15 januari, 2016

Tjaaa!

Shit vad kallt det är ute! När jag kommer hem från gymmet ska jag ta ett sånt där varmt och bubbligt bad och lyssna på tyngre träningssnack tills jag tröttnar på att vara varm.

Dieten rullar på! Hela två veckor har passerat och det känns riktigt bra i kroppen nu när man har kommit ur julens sockerdimma. Detta trodde jag aldrig att jag skulle säga men det känns faktiskt gött att inte har någon ätardag/frimål. Jag har liksom själv tagit det beslutet och det känns som 2016-01-10 17.29.40att eftersom jag nu är inställd på att inte äta någon skitmat fram till typ maj så blir jag inte ens sugen. Det gör ju också att jag kan ligga lite högre i kalorier genom hela veckan när jag inte har en dag eller ett mål där jag äta upp mitt underskott som jag har slitit för!

Denna dieten blir inte riktigt som de tidigare och jag hoppas att det kommer funka bättre. I dagsläget äter jag mycket fett, även mycket kolisar och protein men tanken är att ligga kvar på proteinmängden och fettet så länge som möjligt och endast reglera ner med kolhydraterna när det väl blir dags att sänka. Jag kör i princip ingen cardio men eftersom jag har typ världens mest stillasittande jobb och vardag förutom gymmet så har jag valt att lägga in 15 min efter styrkepassen. Så det finns definitivt utrymme att utöka på den fronten :P.

En till skillnad från mina tidigare dieter är att jag nu kommer köra lite mer på känsla. Jag har börjat med kreatin också så det går ju inte att kolla på vågen :P. Jag har lärt mig såpass mycket om min kropp och känslan i den att jag känner om jag ligger på en lagom nivå med träning/kost och just nu känns det jäkla bra :D. Igår slog jag t.o.m. PB i bensparken på gymmet där jag gjorde en strålande 8a på 70 kg!

Vill ni känna er starka, fylliga och få gött med pump även på kaloriunderskott så kan jag definitivt rekommendera kreatin! Jag kör på helt vanligt monohydrat som ni hittar här: http://www.mmsports.se/Kosttillskott/Kreatin/Body-Science-Creatine-Monohydrate.html

Under denna dieten kommer jag dessutom att ägna mig åt lite annat än bara gymträning. Jag kör RFT på Beach Arena 1-2 gånger i veckan och på måndag börjar jag och Matilda en kurs i poledance, haha! Bor ni i Linköpingstrakten och vill bränna galet mycket kalorier under kort tid så kan jag varmt rekommendera RFT! Svinkul är det dessutom :D.

kommentarer, 216 Visningar

Kommentarer

kommentarer

Mia Persson

Posts Google+