Rygguppdatering

6 april, 2015
6 april, 2015

Nu har jag gått till kiropraktorn och ”justerat” ryggen och bäckenet i snart 4 veckor. Det är snart dags att göra nya tester innan det blir att trappa ner på besöken. I början hände det väldigt mycket och jag märker fortfarande att det gör skillnad när jag är dör och knäcker. Men det är svårt att direkt påstå att det blir bättre.. Jag har bra dagar och dåliga dagar. Förra helgen var vi t.ex. på BoS och kollade på alla fina tävlande. Men det betydde även 6h sittandes i bil och ytterligare många timmar med röven placerad på en stol. Det resulterade i ett antal dåliga rygg-dagar ;).

Jag kan inte svanka, bära tungt framför kroppen, bära tungt i en hand eller typ sätta när något på golvet. Ryggen känns liksom svag och öm på insidan vilket kiropraktorn säger är vanligtveftersom vi behandlar så ofta. Jag gymmar som vanligt men undviker att belasta ländryggen så mina benpass består mest av utfallsgång, benspark och lårcurl. Jag lägger istället betydligt mer tid på att lätt och försiktigt träna den stabiliserande muskulaturen i mage och länd. Min bålstyrka är tillbaka där den tidigare har varit om inte bättre, så nu har jag skalat ner core-träningen till ca 2 pass i veckan för att underhålla och hjälpa ländryggen.

kommentarer, 104 Visningar

Kommentarer

kommentarer

Mia Persson

Posts Google+