Progress

11 mars, 2015
11 mars, 2015

Jag har inte varit riktigt nöjd med träningen sedan i julas. Visst, vissa bitar har verkligen fallit på plats så som styrkan efter ett års diet, kontakt och kontroll av muskler som jag kämpat hårt med att hitta. Alla pass har blivit utförda och som vanligt ger jag allt efter min förmåga. Men problemet med min ländrygg har konstant funnit där och ställt till det både i benpassen och ryggpassen.

Sedan jag insåg att min core var supersvag så har jag tränat både bålstyrka och bålstabilitet 5 dagar i veckan och utvecklingen har verkligen varit enorm! Från att ha kunnat stå i plankan i max 20 sekunder kan jag nu stå 2 minuter på boll och verkligen engagera min core. Jag har inte längre ont vilket är det viktigaste i slutändan :).

Men jag tror fortfarande att det finns underliggande problem som jag måste ta tag i. Jag upplever att jag är sned i höften och då kompenserar resten av kroppen så att allt blir snett och vridet för att räta upp felet från höften. Felet kanske till och med sitter ännu längre ner.. Vad vet jag. Jag ska återigen ta tag i detta för jag har gjort det tidigare när jag var ca 16 och började få problem med höften. Då vände jag mig till sjukvården som i princip röntgade mig och sa att mitt skelett var normalt och inget mer med det. Jag har ridit i ca 17 år vilket jag tror kan ha varit en bidragande orsak till höftproblemen. När jag gick en massageutbildning konstaterade en naprapat att muskler inuti min höft var för korta på ena sidan och sendan han lossade det så har jag inte haft ont i höften. Men jag känner mig fortfarande sned..
Så nu har jag bokat in mig hos en kiropraktor vilket jag är fullkomligt livrädd för. Nu hoppas jag på att jag ska kunna angripa det bakomliggande problemet innan någon mer bestående skada uppstår!
2015-01-18 16.38.00
kommentarer, 156 Visningar

Kommentarer

kommentarer

Mia Persson

Posts Google+