Jag har alltid varit väldigt noggrann med min kost och väljer till 95 % att äta ren och hälsosam mat som kyckling, fisk, ris, potatis, havregryn, kvarg och grönsaker. Detta har ingenting att göra med att jag är rädd för viktuppgång, utan det handlar snarare om att jag mår så himla mycket bättre när jag äter bra. Jag känner mig piggare, koncentrerar mig bättre och presterar bättre på jobbet, skolan, gymmet och dansen. Jag foodpreppar även alltid min mat (både frukost, lunch, middag och mellanmål) för att underlätta för mig själv och så jag slipper laga mat varje dag. Och detta trivs jag med!

Dock så får jag ofta kommentarer från folk i min närhet där de påpekar min kost. Ofta så är det kommentarer som ”du skulle tävla sa du ju, varför äter du sådant där offseason?” eller ”ska du inte bulka innan dieten?”. Detta har jag aldrig riktigt förstått, vem har sagt att man inte kan äta kyckling och ris fast man inte är på tävlingsdiet? Och att man måste bulka, varför då? Varför måste jag sitta och trycka i mig massa skitmat och ligga på 1000+ kcal varje dag bara för att jag är på så kallad ”offseason”? Är det inte bättre att få i sig kolhydrater, fett, protein, vitaminer och mineraler från bra råvaror och i en rimlig mängd? Att ligga i kaloribalans alternativt ett litet överskott tills man når en trivselvikt? Detta är i alla fall det jag tror på och det som har fungerat bäst för mig, och därför är det också det jag kommer fortsätta med! :)

2016-04-03 10.03.49

2016-04-06 12.25.25

2016-04-24 16.48.59

2016-04-10 18.37.22

2016-04-17 18.41.46Min form just nu ^

Mitt första inlägg

10 april, 2016

Då var det min tur att starta en blogg här på MM Sports. Jag har länge tänkt starta en blogg, men det har aldrig riktigt blivit av. Nu ska jag dock ge bloggvärlden en chans!

Vem är jag då? Jag är en 22:årig tjej från Stockholm med många bollar i luften kan man säga. Jag pluggar just nu sista terminen till hälsopedagog på Gymnastik- och Idrottshögskolan samtidigt som jag jobbar extra på MM Sports Sveavägen. Jag har en idrottsbakgrund som dansare men bytte spår lite för 5 år sedan och började träna poledance. Just nu dansar jag poledance på högsta nivån på STHLMpole, men jag ser fortfarande poledancen som ett komplement till styrketräningen som 80 % av min träning består utav. Jag skaffade mitt första gymkort när jag var 16, men det var inte förrän 3 år sedan som jag började träna ”seriöst”. Nu till vintern så ska jag visa upp det jag åstadkommit och debutera i bikinifitness på Luciapokalen. Nervöst? Ja! Men är jag taggad? Som tusan! Det ska bli en spännande resa, och tanken är att ni ska få följa just den resan här på bloggen. Och lite annat vid sidan av också såklart! :)

Fil 2016-04-04 21 17 13