Birthdayworkout och mina kostilskott!

26 december, 2015
26 december, 2015

25 december eller juldagen, dagen då jag fyller år. Idag fyllde jag 22år vilket jag firade med ett rygg och biceps pass på classic gym. Mitt hemmagym Filbrona Arena hade stängt så fick dra ner till classic på söder, kostar bara 40kr för en provträning.

Mina kostillskott..
Vassle protein– Vassle protein dricker jag efter träningen, ungefär 10-15 minuter. Det bidrar till att öka och bibehålla muskelmassan.
Casein protein– detta är ett långsamt protein som kan användas som ett mellanmål. Jag använder det nästan varje dag då jag gör protein puddingar med det vilket blir sjuktgott! Har även det i min gröt.
Bcaa-  ( aminosyror)  Bcaa dricker jag under träningen för att behålla fokus samt orka mer, minskar risk för mjölksyra. Bra att ha under längre pass.
Pre workout-  Pwo dricker jag alltid till träningen, förut har jag alltid druckit det 10-15 minuter innan passet. Men sedan ett halvår tillbaka så har jag börjat dricka det under uppvärmning till passet, funkar mycket bättre för mig.
Omega-3- 3 tabletter varje morgon. Omega-3 har massvis med positiva effekter, det är bara att googla det så lär ni se.
Maltodextrin- Är snabba kolhydrater som ger ett snabbt och ihållande upptag av energi. Det funkar perfekt att ta tillsammans med din pwo.  Malto tar jag enbart om det har gått en lång tid mellan min måltid och mitt pass, samtidigt som jag känner att jag behöver energi.

Såklart behöver man inte ta alla dessa kosttillskott för att kunna bygga upp en bra fysik. Men jag tycker att de hjälper. Vet jag att de finns små faktorer som kan öka min presentation och muskeluppbyggnad ser jag inget fel med att använda dem. Alla mina kosttillskott kommer från mm sports. Billiga och bra!

Dagens pass
Rygg

  1. Viktade chins 4 set 10-15 reps
  2. Sittande stångrod 4 set 10-12 reps
  3. stående stångrod 4 set 10-12 reps
  4. Breda latsdrag 4 set 10-12 reps (video)
  5. Liggandes latsdrag på bänk 4 set 10-12 reps (video)
  6. En hands latsdrag 4 set 10-12 reps (video)

Biceps

  1. Bicepscurl på bänk 4 set 10-12 reps
  2. Hammercurls 4 set 10-12 reps
  3. Stånde curls med skitvstång 4 set 10-12 reps

Avslutade med 2 magövningar

  1. Fällkniven
  2. Situps på foamroller

 

Foto 2015-12-25 13 17 41

Video 2015-12-25 12 00 06

Video 2015-12-25 12 15 09

Video 2015-12-25 12 23 47

kommentarer, 436 Visningar

Kommentarer

kommentarer

dinocordic1

Posts Google+

Mitt namn är Dino Cordic. Är 21 år. Kommer jag skriva lite hur jag tränar och hur jag äter. Är tävlande för mm sports, har tävlat 2 gånger 2013 i decembercupen, 2014 i luciapokalen, båda gångerna i bodybuilding junior. Nästa tävling blir förmodligen till vår, Sweden grand prix (malmö).